Co nowego w sezonie 2024/2025?

Teatr to tajemnica, którą się otwiera…
a my dziś (4.09.) kilka repertuarowych tajemnic przedstawiliśmy podczas konferencji prasowej. Czego zatem mogą oczekiwać w nowym sezonie nasi Widzowie?

Na początek: premiery. O dwóch najbliższych już doskonale wiecie, bowiem chwalimy się nimi przynajmniej od czerwca: „Opowieści piaskiem pisane”, scenariusz i reżyseria Honorata Mierzejewska-Mikosza (premiera 14 września) oraz „Ja, Hamlet”, scenariusz i reżyseria Anna Wieczorek (premiera 21 września).

Kolejne premiery, to trzy realizacje, które wejdą do repertuaru w lutym i w marcu: „Każdego dnia jest mi żal” (tytuł roboczy) Artura Pałygi, reż. Karolina Gorzkowska i Katarzyna Dudzic-Grabińska; „Dzieci z Bullerbyn” Astrid Lindgren, reż. Tomasz Maśląkowski; „Śluby panieńskie” Aleksandra Fredry, reż. Paweł Aigner.

Oprócz nowych realizacji, oczywiście mamy w planie grać wiele tytułów i zróżnicowanych propozycji, adresowanych do osób w każdym wieku.

Początek sezonu, to także nasz udział w międzynarodowych festiwalach! Już w październiku spektakle „Brzechwatorium” oraz „Ja goryl, Ty człowiek” zagramy na gościnnych, festiwalowych scenach.

Edukacja teatralna zawsze była i jest ważnym aspektem naszej działalności. Nadal więc będą odbywały się lekcje teatralne i warsztaty dedykowane wybranym spektaklom.

Pojawią się także spektakle z dostępnością (AD, PJM i napisami), działania przygotowane z okazji ogólnopolskiej akcji pn. „Weekend Seniora z kulturą” i mnóstwo różnorodnych wydarzeń, które tworzyć będziemy dla Was od teraz do czerwca!

Bądźcie z nami! Co chwilę będziemy otwierać Wam kolejne teatralne tajemnice!

 
Napis Teatr to tajemnica, którą się otwiera. Logo Teatru.

Pierwszy raz w teatrze?

  • Rezerwacji można dokonać mailowo lub telefonicznie w Biurze Obsługi Widzów. Telefonicznie pod nr 774543796 lub 774079056. Mailowo na adres bow@teatrlalki.opole.pl. Rezerwacje dokonywane drogą mailową, ważne są dopiero po otrzymaniu maila z potwierdzeniem. Zarezerwowane bilety należy wykupić w kasie biletowej, najpóźniej w dniu spektaklu na 45 min przed jego rozpoczęciem.

  • Budynek Teatru mieści się przy ulicy Kośnego 2a, nieopodal Galerii Handlowej Solaris, przy której znajdują się przystanki autobusowe: nr 290 Plac Kopernika – Uniwersytet oraz nr 287 Plac Kopernika – Sienkiewicza. W okolicy Teatru nie ma bezpłatnego parkingu. Najbliższe parkingi płatne znajdują się na ulicy Kośnego, Grunwaldzkiej i na Placu Teatralnym, a także w Galerii Handlowej Solaris.

  • Teatr posiada trzy sceny, na których odbywają się przedstawienia. Są to: Duża Scena, Mała Scena i Scena na Piętrze. Duża Scena i Scena na Piętrze znajdują się w budynku głównym Teatru. Wejście na Małą Scenę znajduje się w podwórku Teatru. Na każdym bilecie wstępu, przy tytule spektaklu znajduje się oznaczenie, na której scenie jest prezentowany spektakl. Zawsze też możesz zapytać o drogę w kasie Teatru ;)
  • Absolutnie nie. Używanie telefonu podczas spektaklu, przeszkadzałoby innym widzom i aktorom na scenie. Dlatego przed wejściem na widownię upewnij się, że dźwięk w telefonie jest wyłączony. W czasie spektaklu nie scrolluj ekranu, ani nie rób zdjęć – światło telefonu przeszkadza tak samo, jak rozmowa!
  • Bilet zakupiony stacjonarnie w kasie biletowej można zwrócić na podstawie paragonu najpóźniej na jeden dzień przed spektaklem. Bilety zakupione on-line nie podlegają zwrotowi. Jeżeli spektakl zostanie odwołany z winy Teatru (np. z powodu choroby aktora), każdemu widzowi przysługuje zwrot.

  • Bilet można kupić internetowo lub stacjonarnie. Zakup biletu on-line możliwy jest za pośrednictwem naszej strony sprzedażowej www.bilety.teatrlalki.opole.pl. Po dokonaniu transakcji, otrzymasz potwierdzenie na wskazany adres mailowy. Potwierdzenie nie jest biletem wstępu. Bilet otrzymasz w kasie biletowej, po który należy się zgłosić przed rozpoczęciem spektaklu. Przy odbiorze wystarczy podać nazwisko, na jakie została dokonana transakcja. Stacjonarnie, bilety można zakupić w kasie biletowej płacąc gotówką lub kartą płatniczą.
  • Niestety nie. Po rozpoczęciu przedstawienia nie ma możliwości wejścia na widownię. Widzowie spóźnieni nie zostaną wpuszczeni na widownię i nie przysługuje im zwrot za bilety.
  • W większości spektakli tak. Wówczas miejsca, które należy zająć, są wskazane na Twoim bilecie. Jeśli zaś na bilecie znajduje się dopisek „miejsca nienumerowane”, nasza bileterka wskaże miejsce, które należy zająć.
  • Nie. W trakcie spektaklu, takie zachowanie przeszkadzałoby widzom i aktorom. W Teatrze nie ma także żadnej kawiarni ani punktu gastronomicznego.
  • Tak. Budynek Teatru wyposażony jest w materiały pomocnicze takie jak: plany tyflograficzne, tabliczki dotykowe, dotykowo-dźwiękowe płytki podłogowe czy pętlę indukcyjno-stanowiskową zaistalowaną przy kasie biletowej. W obrębie scen i widowni nie istnieją bariery architektoniczne, które uniemożliwiały uczestnictwo w ofercie osobom z niepełnosprawnościami. Budynek wyposażony jest w windę. Widownia Dużej Sceny posiada miejsca przeznaczone dla wózków (specjalne „luki” w rzędach widowni). Widownia Małej Sceny posiada ruchowy rząd „0” umożliwiający wymianę fotela na wózek. Widownia Sceny na Piętrze ma formułę zmienną, która pozwala na dostosowanie jej każdorazowo do konkretnego wydarzenia. Na terenie Teatru nie istnieją przeszkody w infrastrukturze, w postaci np. krawężników czy stromych zjazdów/ podjazdów. Dodatkowo, Duża Scena posiada pętlę induktofoniczną. Osoby z niepełnosprawnościami mają możliwość uczestnictwa w ofercie z psem asystującym.