„WAITING FOR THE RAIN” OPOLSKI TEATR LALKI I AKTORA

WAITING-FOR-THE-RAIN-10

5 maja 2015, wtorek, godz. 20.00
Scena Teatru Ekostudio
cena biletu 25 zł N / 20 zł U
spektakl dla widzów powyżej 16 lat

 
autor Malina Prześluga
reżyseria Krystian Kobyłka
choreografia Jacek Gębura
scenografia Eva Farkašová
muzyka Sambor Dudziński
 
OBSADA:
Aleksandra Adamska
Sambor Dudziński
Miłosz Konieczny
Patryk Kośnicki
Jakub Kowalczyk
Jan Nykiel
Marek Zimakiewicz
 
PREMIERA 5 lipca 2014
 
czas trwania: 50 min.
spektakl dla widzów w wieku od 16 lat
 

„Waiting for the Rain” spektakl Opolskiego Teatru Lalki i Aktora zrealizowany w międzynarodowej koprodukcji z greckim Teatro Anapoda, francuskim Réseau en scène Languedoc Roussillon, włoskim Scarlattine Teatro oraz fińskim Viirus Theatre w ramach europejskiego projektu Meeting the Odyssey.

 
Wyobraź sobie kobietę, która czeka na swego mężczyznę… od dwudziestu lat. Jakie są jej pragnienia, nadzieje i obawy? Jak możne radzić sobie z tak głęboką samotnością? Waiting for the Rain to spektakl o Penelopie – porzuconej żonie Odyseusza ze słynnej greckiej tragedii pt. „Odyseja”. Penelopa to niezwykła, silna i tajemnicza kobieta, która stoi w samym centrum historii opowiadanej bez słów. Historii, tworzonej przez dźwięk, ruch i relacje pomiędzy aktorami, tancerzami, muzykami i lalkami.
 
Penelopa otoczona jest postaciami mężczyzn – krewni, zalotnicy, wyobrażenia o jej zaginionym mężu. Jedynymi żeńskimi figurami współistniejącymi z nią na scenie są lalki – fantomy, które są uosobieniem jej wyobrażeń na własny temat, podkreślającymi jak cienka jest granica pomiędzy życiem a śmiercią. Spektakl stanowi metaforyczną wędrówkę wewnętrzną poprzez świat wspomnień i emocji Penelopy. Przeszłość i przyszłość zacierają się w akcie oczekiwania, teraźniejszość nie istnieje. Jest tylko bezczas, któremu rytuał czekania nadaje znaczenie. Główną ideą spektaklu jest próba ujęcia skomplikowanego, wieloznacznego i nieuchwytnego losu Penelopy oraz potrzeba pokazania jak bardzo jest ona postacią aktualną i fascynującą.

 

 

fot. Krzysztof Ścisłowicz