Pingwiń

Wiek: dzieci od lat 4 spektakl
Pingwiń

Był sobie pingwin, który bał się wody… Ale zaraz, jak pingwin może bać się wody? Ten mógł. Bo był to pingwin wyjątkowy. A właściwie Pingwiń. Będzie to więc historia o Pingwinie, który był na nie.

W środowisku naturalnym, pingwiny spędzają w wodzie 75% życia. W środowisku naszym, teatralnym, Pingwiń całymi dniami przesiadywał na brzegu łowiąc ryby i czytając książki. Tylko tu czuł się bezpiecznie. Wszystko, co wiedział o świecie, było przeczytane lub usłyszane, nigdy zaś doświadczone.

Wszystko się zmieniło, gdy pewnego mroźnego dnia, jego brzeg odwiedziła Uchatka. Kompletne przeciwieństwo Pingwinia: zwariowana, energiczna, odważna, żądna wrażeń i czerpiąca z życia pełnymi garściami. I kompletnie nie rozumiejąca tak biernego podejścia do życia. Postanowiła więc użyć fortelu, by wyciągnąć Pingwinia z domu. Nieświadomy jej podstępu, Pingwiń wyrusza w nieznane i nagle… okazuje się, że świat wcale nie jest taki przerażający! Że niebezpieczeństwo nie czyha za każdym rogiem. I nie każda napotkana osoba chce go pożreć. Okazuje się natomiast, że ta podróż jest coraz bardziej ekscytująca! Jakie doświadczenie przyniesie Pingwiniowi ta wędrówka, kogo spotka na swojej drodze i jakie znaczenie ma w tej opowieści Szczęśliwy Kieł? O tym dowiecie się z naszej realizacji.

„Pingwiń” Marty Guśniowskiej to piękna i lekko romantyczna opowieść o tym, że zawsze należy podążać za swoimi marzeniami. To ciepła i uniwersalna historia, adresowana do dzieci i dorosłych, która uczy nas, że czasem trzeba rzucić się na głęboką wodę (nawet jeśli nie umiemy pływać), bo tylko wtedy możemy beztrosko unieść się na fali.

Informacje podstawowe

  • Prapremiera
  • Wiek: dzieci od lat 4

Realizatorzy

  • autorka
    Marta Guśniowska
  • reżyseria
    Mariola Ordak-Świątkiewicz
    Kobieta, krótsze włosy o rudawym odcieniu, bordowa szminka
  • scenografia
    Pavel Hubička
  • muzyka
    Michał Ziółkowski
  • projekcje
    Wojciech Świątkiewicz
  • koncepcja świateł
    Wojciech Mandela

Obsada

  • Pingwiń
    Agnieszka Zyskowska-Biskup
    Kobieta, półdługie blond włosy, jasna cera, niebieskie oczy
  • Uchatka, Mewa, Orka, Kryl, Fala
    Mariola Ordak-Świątkiewicz
    Kobieta, krótsze włosy o rudawym odcieniu, bordowa szminka
Spektakl bierze udział w 30. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Dominik Gac, Piotr Hildt, Anna Jazgarska, Szymon Kazimierczak, Andrzej Lis, Wanda Świątkowska

Więcej o konkursie TUTAJ


Logotypy: Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, Instytut Teatralny, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Pierwszy raz w teatrze?

  • Rezerwacji można dokonać mailowo lub telefonicznie w Biurze Obsługi Widzów. Telefonicznie pod nr 774543796 lub 774079056. Mailowo na adres bow@teatrlalki.opole.pl. Rezerwacje dokonywane drogą mailową, ważne są dopiero po otrzymaniu maila z potwierdzeniem. Zarezerwowane bilety należy wykupić w kasie biletowej, najpóźniej w dniu spektaklu na 45 min przed jego rozpoczęciem.

  • Budynek Teatru mieści się przy ulicy Kośnego 2a, nieopodal Galerii Handlowej Solaris, przy której znajdują się przystanki autobusowe: nr 290 Plac Kopernika – Uniwersytet oraz nr 287 Plac Kopernika – Sienkiewicza. W okolicy Teatru nie ma bezpłatnego parkingu. Najbliższe parkingi płatne znajdują się na ulicy Kośnego, Grunwaldzkiej i na Placu Teatralnym, a także w Galerii Handlowej Solaris.

  • Teatr posiada trzy sceny, na których odbywają się przedstawienia. Są to: Duża Scena, Mała Scena i Scena na Piętrze. Duża Scena i Scena na Piętrze znajdują się w budynku głównym Teatru. Wejście na Małą Scenę znajduje się w podwórku Teatru. Na każdym bilecie wstępu, przy tytule spektaklu znajduje się oznaczenie, na której scenie jest prezentowany spektakl. Zawsze też możesz zapytać o drogę w kasie Teatru ;)
  • Absolutnie nie. Używanie telefonu podczas spektaklu, przeszkadzałoby innym widzom i aktorom na scenie. Dlatego przed wejściem na widownię upewnij się, że dźwięk w telefonie jest wyłączony. W czasie spektaklu nie scrolluj ekranu, ani nie rób zdjęć – światło telefonu przeszkadza tak samo, jak rozmowa!
  • Bilet zakupiony stacjonarnie w kasie biletowej można zwrócić na podstawie paragonu najpóźniej na jeden dzień przed spektaklem. Bilety zakupione on-line nie podlegają zwrotowi. Jeżeli spektakl zostanie odwołany z winy Teatru (np. z powodu choroby aktora), każdemu widzowi przysługuje zwrot.

  • Bilet można kupić internetowo lub stacjonarnie. Zakup biletu on-line możliwy jest za pośrednictwem naszej strony sprzedażowej www.bilety.teatrlalki.opole.pl. Po dokonaniu transakcji, otrzymasz potwierdzenie na wskazany adres mailowy. Potwierdzenie nie jest biletem wstępu. Bilet otrzymasz w kasie biletowej, po który należy się zgłosić przed rozpoczęciem spektaklu. Przy odbiorze wystarczy podać nazwisko, na jakie została dokonana transakcja. Stacjonarnie, bilety można zakupić w kasie biletowej płacąc gotówką lub kartą płatniczą.
  • Niestety nie. Po rozpoczęciu przedstawienia nie ma możliwości wejścia na widownię. Widzowie spóźnieni nie zostaną wpuszczeni na widownię i nie przysługuje im zwrot za bilety.
  • W większości spektakli tak. Wówczas miejsca, które należy zająć, są wskazane na Twoim bilecie. Jeśli zaś na bilecie znajduje się dopisek „miejsca nienumerowane”, nasza bileterka wskaże miejsce, które należy zająć.
  • Nie. W trakcie spektaklu, takie zachowanie przeszkadzałoby widzom i aktorom. W Teatrze nie ma także żadnej kawiarni ani punktu gastronomicznego.
  • Tak. Budynek Teatru wyposażony jest w materiały pomocnicze takie jak: plany tyflograficzne, tabliczki dotykowe, dotykowo-dźwiękowe płytki podłogowe czy pętlę indukcyjno-stanowiskową zaistalowaną przy kasie biletowej. W obrębie scen i widowni nie istnieją bariery architektoniczne, które uniemożliwiały uczestnictwo w ofercie osobom z niepełnosprawnościami. Budynek wyposażony jest w windę. Widownia Dużej Sceny posiada miejsca przeznaczone dla wózków (specjalne „luki” w rzędach widowni). Widownia Małej Sceny posiada ruchowy rząd „0” umożliwiający wymianę fotela na wózek. Widownia Sceny na Piętrze ma formułę zmienną, która pozwala na dostosowanie jej każdorazowo do konkretnego wydarzenia. Na terenie Teatru nie istnieją przeszkody w infrastrukturze, w postaci np. krawężników czy stromych zjazdów/ podjazdów. Dodatkowo, Duża Scena posiada pętlę induktofoniczną. Osoby z niepełnosprawnościami mają możliwość uczestnictwa w ofercie z psem asystującym.