
„BAJKI SAMOGRAJKI” TEATR LALEK PLECIUGA, SZCZECIN

autor Jan Brzechwa
reżyseria Anna Augustynowicz
scenografia Marek Braun
kostiumy Wanda Kowalska
muzyka Jacek Wierzchowski
choreografia Zbigniew Szymczyk
multimedia Wojciech Kapela
OBSADA:
Mariola Fajak-Słomińska
Rafał Hajdukiewicz
Danuta Kamińska
Dariusz Kamiński
Katarzyna Klimek
Mirosław Kucharski
Paulina Lenart
Grażyna Nieciecka-Puchalik
Maciej Sikorski
Janusz Słomiński
Krzysztof Tarasiuk
Edyta Niewińska-Van der Moeren
Zbigniew Wilczyński
Przemysław Żychowski
premiera 16 listopada 2013
18 zł Ulgowy / 21 zł Normalny
wiek odbiorców: od 7 lat
czas trwania: 1 godz.
5 maja 2015, wtorek, godz. 10.00 i 17.00
duża scena Opolskiego Teatru Lalki i Aktora
Chcecie bajki? Oto bajka! Bajka zupełnie niezwykła, bo i o Kopciuszku i o Czerwonym Kapturku, i o tym co się działo na straganie w dzień targowy, a nawet o Entliczku-Pentliczku. Spektakl w reżyserii Anny Augustynowicz w intrygujący sposób łączy najpiękniejsze teksty Jana Brzechwy, a tym samym łączy również pokolenia, bo i najmłodsi i dziadkowie słuchają z wypiekami na twarzy tych opowieści zaliczanych do klasyki literatury.
Spektakl jest połączeniem ascetycznego i perfekcyjnego zarazem myślenia formą, znanego z twórczości wybitnej reżyserki – Anny Augustynowicz, z zespołową ekspresją i świetnym zgraniem aktorów szczecińskiego Teatru Lalek Pleciuga. To już trzecie przedstawienie zrealizowane przez tę reżyserkę na szczecińskiej scenie lalkowej. Augustynowicz, znana z wybitnych inscenizacji klasyki i dramaturgii najnowszej, realizowanych w teatrach dramatycznych, do spotkań z teatrem lalek wnosi niezwykle ciekawy i nietuzinkowy element czytania tekstów poprzez skrupulatnie dobrane zabiegi formalne. Rytmiczność, melodyjność bajek Brzechwy, przekłada się na działania zespołowe i intrygującą choreografię oraz pracę gestem, które uwydatniają sensy i pozwalają wybrzmieć tekstom. Aktorzy działają na scenie, niczym zgrany mechanizm, bawią się formą i interpretują teksty w zupełnie wyjątkowy sposób. To przedstawienie absolutnie unikatowe, które wprowadza teatr dla dzieci na obszary nowych poszukiwań formalnych i interpretacyjnych.
fot. Karolina Machowicz